Apple, geliştiricilerin PC oyunlarını macOS’a daha kolay ve hızlı bir şekilde getirmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmış yeni bir araç setini duyurdu.
Apple, Game Porting Toolkit’i bu hafta düzenlediği yıllık Worldwide Developers Conference (WWDC) etkinliğinde tanıttı.
Apple, araç setinin “aylar süren ön çalışmayı ortadan kaldırdığını” ve geliştiricilerin mevcut oyunlarının Mac üzerinde nasıl çalışabileceğini birkaç gün içinde görmelerini sağladığını söylüyor. Araç seti ayrıca oyunun shader’larını ve grafik kodunu dönüştürme sürecini basitleştirerek Apple silicon performansından faydalanmasını sağlıyor ve toplam geliştirme süresini önemli ölçüde azaltıyor. Bu araçla geliştiriciler, bir Windows oyununun değiştirilmemiş bir sürümünü Mac üzerinde başlatıp nasıl çalıştığını görebiliyor ve oyunu tamamen taşımadan önce test edebiliyorlar.
Apple’daki GPU’lar ve grafikler mühendislik proje yöneticisi Aiswariya Sreenivassan, bir WWDC oturumunda, “Macs’in hiç olmadığı kadar popüler olduğu şu dönemde oyunlarınızı milyonlarca yeni oyuncuya getirmek için daha iyi bir zaman hiç olmamıştı” dedi. “Windows oyununuzu Mac’e taşımak şimdi daha hızlı. Bu yıl, yeni Game Porting Toolkit, mevcut, değiştirilmemiş Windows oyununuzun çalıştırılması için bir emülasyon ortamı sunuyor ve Mac üzerinde çalışırken oyununuzun grafik özellik kullanımını ve performans potansiyelini hızla anlamanızı sağlıyor.”
Özellikle, emülatör ayrıca Microsoft’un DirectX12’sini de çalıştırabiliyor ve geliştiricilerin PC oyunlarına grafik efektleri eklemesine olanak tanıyor. Bu özellik daha önce Mac için doğal olarak mevcut değildi. Apple, oturum sırasında korku oyunu The Medium’ın geliştiricilerine, DirectX12 Window sürümünün oyunlarını bir Mac üzerinde çalıştırmak için emülatörü kullandı.
Geçmişte, Windows oyunlarını Mac’e taşımak geliştiriciler için zorlu ve zaman alıcı olmuştur çünkü bu işlem birçok zorlu adım gerektirir. Apple’ın yeni araç seti, geliştiricilerin oyunlarını macOS’ta nasıl optimize edeceklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Araç, Windows’tan Mac’e oyun taşımak için gereken zaman ve çabayı önemli ölçüde azaltmak için tasarlanmıştır.
Yeni araç setinin piyasaya sürülmesi, geliştiriciler ve genel oyun topluluğu tarafından heyecanla karşılanıyor. GitHub’da üst düzey bir geliştirici olan Christina Warren, bir tweetinde aracın “aslında Proton (Valve’nin Linux/SteamOS ve DX12 için olan şeyi) ama macOS için olduğunu. Bu çok büyük” dedi.
Yeni araç seti geliştiriciler için tasarlanmış olsa da, bazı Reddit kullanıcıları Cyberpunk 2077 ve Hogwarts Legacy gibi oyunları Mac’e getirmek için zaten kullanmıştır. Bu şekilde oyunları çalıştırırken hatalarla karşılaşma olasılığı olduğunu belirtmek gerekir.
Yeni araç setinin yanı sıra, Apple ayrıca macOS Sonoma’da yeni bir “Oyun Modu” da tanıttı. Şirket, Oyun Modu’nun CPU ve GPU üzerinde oyunlara en yüksek önceliği vererek daha pürüzsüz ve tutarlı kare hızlarıyla optimize edilmiş bir oyun deneyimi sunduğunu söylüyor.
“Oyun Modu, Mac üzerinde oyun oynamayı daha da etkileyici hale getiriyor – AirPods ile ses gecikmesini önemli ölçüde azaltarak ve Xbox ve PlayStation gibi popüler oyun kumandalarıyla giriş gecikmesini yarı yarıya azaltarak Bluetooth örnekleme hızını ikiye katlayarak,” şirket bir blog yazısında yazdı. “Oyun Modu, tüm son dönem ve yaklaşan Mac oyunları dahil olmak üzere herhangi bir oyunla çalışır.”